Діагнозтування автомобіля.

15.05.2014 23:26

Діагностування - автомобіль

 
Діагностування автомобілів є елементом системи їх ТО і ремонту. На АТП воно забезпечує процеси ТО і ремонту цілеспрямованої, індивідуальної інформації про технічний стан кожного окремо взятогоавтомобіля. У відповідності з цим організація діагностування на АТП (рис. 4.19) ідентична організації процесів ТО і ремонту.

Діагностування автомобіля в цілому проводять для визначення рівня показників його експлуатаційних властивостей: потужності, паливноїекономічності, безпеки руху та впливу на навколишнє середовище.

Діагностичні параметри і засоби для їх вимірювання. Діагностування автомобіля можливо при ходових випробуваннях або використанні стаціонарних стендових засобів. В експлуатаційних умовахходові випробування застосовують обмежено, головним чином для інспекторської перевірки гальм і лінійного витрати палива.

Діагностування автомобіля може виконуватися при ходових (дорожніх) випробуваннях або на стендах з біговими барабанами, що імітують умовируху і навантаження і оснащених гальмівної установкою і витратоміром палива.

Діагностування автомобіля в цілому проводять з метою визначення його загального технічного стану та відповідності основним функціональним (вихідним) параметрами, визначальнимтягово-економічні параметри автомобіля. Таке діагностування може виконуватись заявочної факультативно, а також може бути складовою частиною процесу технічного обслуговування або поточного ремонту, на основі якого роблять висновок про майбутнюдоцільності виконання тих чи інших операцій.

Діагностування автомобіля в цілому проводять з метою визначення його загального технічного стану та відповідності основним функціональним (вихідним) параметрами, визначальним тягово-динамічні тапаливно-економічні параметри автомобіля. Діагностування може виконуватися самостійно або бути складовою частиною процесу технічного обслуговування або поточного ремонту автомобіля.

Методи діагностування автомобілів характеризуються фізичноїсутністю діагностичних параметрів. Крім того, існує група методів діагностування, які забезпечують вимірювання геометричних величин, що безпосередньо характеризують технічний стан механізмів автомобілів.

Технологія діагностуванняавтомобіля на СТК наступна. За допомогою силового стенду показники потужності автомобіля визначають, вимірюючи реактивний момент на статорі балансирні підвішеного навантажувального пристрою на прямій передачі.

Методика діагностування автомобіля на стенді тяговихякостей силового типу наступна.

Організація діагностування автомобілів на АТП здійснюється у відповідності зі схемою, представленою на ряс.

Д-2 призначається для діагностування автомобіля в цілому по тягово-економічними показниками та виявленнянесправностей його основних агрегатів, систем і механізмів.

Більш ефективним є стаціонарне діагностування автомобіля за допомогою спеціальних стендів, що дозволяють задавати швидкісні і навантажувальні тестові режими роботи автомобіля.

У якихвипадках виконується діагностування автомобіля по гягово-еконо-міческнм показниками.

Щорічно складається звіт про кількість виконаних діагностувань автомобілів з аналізом причин типових несправностей і пропозиціями щодо поліпшення ТО і ТРікорегуванню термінів їх проведення.

З якою метою і як проводять діагностування автомобілів.

В даний час на ДТП широко поширене діагностування автомобілів за допомогою спеціального обладнання - стендів з біговими барабанами,імітують умови дорожнього руху.

Нормативи трудомісткості ТО і поточного ремонту рухомого складу. Згідно з Положенням, передбачаються два основних види діагностування автомобілів: загальне і поелементне.

Місце діагностування в. На рис. 4.19показана Наїф-леї типова форма організації діагностування автомобілів на АТП середньої потужності, яка залежно від потужності АТП трохи видозмінюється Відповідно змінюються і набори необхідних засобів діагностування. Для позашляхових автомобілів,працюють у відриві від постійних баз, діагностування проводять на місцях стоянки автомобілів, або ж у польових парках, застосовуючи головним чином, вбудовані, бесстендовие, переносні і рухомі засоби. На невеликих автотранспортних підприємствах Д-1 і Д-2 об'єднуютьна одній ділянці. На АТП середньої потужності ділянки діагностування Д-I і Д-2 спеціалізуються, а для Др використовують Д-2. На великих АТП додатково спеціалізуються і Др, а на базах централізованого обслуговування усі засоби діагностування централізують і оптимальноавтоматизують.

При проектуванні нових ДТП необхідно передбачати створення ділянки діагностики, що забезпечує діагностування автомобілів Д-1 Д-2 і за заявками. Окремі стенди (гальмівний, стенд ходових якостей) доцільно встановлювати також наділянках ТО-1 ТО-2 і постах поточного ремонту.

Необхідна інформація з діагностичної карти Д-2 заноситься в накопичувальну картку автомобіля, що відображає результати діагностування автомобіля з початку його експлуатації.

Комплекс ТОД (технічне обслуговуванняз діагностуванням) виконує власне технічне обслуговування, супутній ремонт і роботи з діагностування автомобілів.

Діагностичні карти Д-1 (4) і Д-2 (5) (додатки 1011) для проведення діагностування автомобілів виписуються на підставіпланів-звітів.

Виявлення потреби в поточному ремонті автомобілів виробляється, як правило, під час виконання операцій технічного обслуговування рухомого складу, в процесі огляду і діагностування автомобіля.

Впровадження раціональної технологіїдіагностування, підвищення кваліфікації механіків і майстрів ВІД До дозволяють скоротити тривалість ознайомлення зі змістом роботи на 30% за рахунок підвищення якості оформлення заявок на поточний ремонт та достовірності діагностування автомобілів перед ТО іремонтом.

Механізація робіт полегшує і прискорює багато технологічні процеси, тому від робочих, обслуговуючих автомобілі, зараз потрібні не тільки знання їх устрою, а й практичні навички користування сучасним обладнанням, вміння застосовуватинеобхідні пристосування, інструмент, контрольно-вимірювальну апаратуру при діагностуванні автомобілів.

Залежність гальмівної силиРт від. Інерційні тормрзниестендипо принципом дей. При діагностуванні автомобіля на барабанному стенді ефективністьгальм визначають шляхом зіставлення їх роботи з кінетичною енергією обертових мас стенду, а при.

Рассмотренние вище стенди для діагностування автомобіля (тягових якостей, гальмівної, ходових якостей, комбінований) є основною частиноюкомплексу діагностичних засобів, вживаного на АТП. Ця частина в залежності від умов експлуатації в більшій чи меншій мірі доповнюється переносними приладами та пристроями.

Об'єкт системи діагностування характеризується необхідністю і можливістюдіагностування. У свою чергу, необхідність діагностування автомобіля визначається закономірностями зміни його технічного стану і витратами на підтримку працездатності. Врзможності діагностування обумовлені наявністю зовнішніх ознак,дозволяють визначити несправність автомобіля без його розбирання, а також доступністю вимірювання цих ознак.

За допомогою СТК потужність двигуна визначають одночасно з діагностуванням автомобіля по потужносним та економічними показниками.

Стендтягових якостей забезпечує вимірювання швидкості, колісної потужності (сили тяги на ведучих колесах), параметрів розгону і вибігу, а в комплекті з витрат мером палива - витрати палива на різних навантажувальних і швидкісних режимах і проведення відповідних регулювань. Стенди забезпечуються автоматичною системою підтримки заданих навантажувального і швидкісного режимів в процесі проведення діагностування автомобіля.

Технічна діагностика будівельних машин - порівняно новий напрямок в системі ППР. Найбільше ця система поширена при визначенні технічного стану агрегатів і систем автомобілів і тракторів. Більшість засобів діагностування автомобілів і тракторів можна успішно використовувати і для діагностування технічного стану будівельних машин без будь-яких переробок.

Постановка діагнозу, коли виробляється пошук несправності у складного механізму, системи і використовується декілька діагностичних параметрів, істотно складніше. Для вирішення завдання постановки діагнозу в цьому випадку необхідно на основі даних про надійність об'єкта виявити зв'язки між його найбільш імовірними несправностями і використовуваними діагностичними параметрами. Для цієї мети в практиці діагностування автомобілів найбільш часто застосовують діагностичні матриці.

Схема розташування постів і ділянок типовий СТОА. Метод технічного обслуговування на спеціалізованих постах полягає в розчленуванні обсягу робіт даного виду ТО і розподілі його на декількох постах залежно від числа постів. Пости оснащені спеціалізованим обладнанням, а робітники на них спеціалізуються відповідно з урахуванням однорідності робіт або раціональної їх сумісності. На типових СТОА передбачені спеціалізовані пости мастила та діагностування автомобілів. Можлива спеціалізація і інших робіт. Спеціалізовані пости можуть бути організовані по поточному або операційно-постового (тупикові пости) - методом.

Приміщення ТО і ТРавтомобілів обладнають загальнообмінної механічної припливно-витяжної та місцевої витяжної вентиляції, що забезпечує розбавлення і видалення шкідливих речовин. Приплив повітря повинен направлятися розосереджено в робочу зону і ос-мотровие канави. Повітря слід подавати з розрахунку на 1 м3: обсягу канави - 125 м /год; приямка - 100 м3 /ч; тунелю - 5 М3 /год, зі швидкістю 2 0 - 2 5 м /с. Місця миття агрегатів і деталей автомобілів в розчині каустичної соди повинні обладнуватися місцевими відсмоктувачами. На постах діагностування автомобілів повинні передбачатися місцеві відсмоктувачі відпрацьованих газів. Електродвигуни і вентилятори, що видаляють пропанобутанової суміш, повинні бути у вибухобезпечному викона