Автомобільні палива гзові не нафтові.
Класифікація альтернативних палив.
Альтернативне паливо (від лат. Alter-другий, один з двох), отримують в основному з сировини не нафтового походження, застосовують для скорочення споживання нафти з використанням (після реконструкції) енергоспоживаючих пристроїв, що працюють на нафтовому паливі.
Альтернативні види палива можна класифікувати таким чином:
• за складом: вуглеводневу-кислотні (спирти), ефіри, Естер, водневі палива з добавками;
• за агрегатним станом: рідкі, газоподібні, тверді;
• за обсягами використання: цілком, як добавки;
• за джерелами сировини: з вугілля, торфу, сланців, біомаси, горючого газу, електроенергії та інші.
Основні переваги альтернативного газоподібного палива перед традиційним полягають у наступному:
Економія. Газове паливо майже вдвічі дешевше від бензину. Незважаючи на те, що витрата газу трохи вища від витрат традиційного палива (у міських умовах на 15%; на заміських дорогах на 10%), економія все-таки значна. Особливо це відчутно при більших пробігах автомобіля. Витрати на паливо в цілому можуть знижуватися на 40-50%.
Антидетонаційна стійкість. Октановое число
зріджених нафтових вуглеводневих газів - 103-105, що практично не припускає детонації.
Відсутність шкідливих домішок. Газ не містить шкідливих домішок (свинець, сірка), які на хімічному рівні руйнують деталі камери згоряння, каталітичний нейтралізатор і лямбда-зонд;
Дифузія. Газ легко змішується з повітрям і рівномірно наповнює циліндри однорідною сумішшю. Газова суміш згоряє повністю, не створюючи нагару на поршнях, клапанах і свічках запалювання;
Стабільність агрегатного стану. Газ надходить у двигун авто в газоподібній фазі, не змиває масляну плівку зі стінок циліндрів і не розріджує масло в картері;
Швидкість горіння суміші. Газ горить повільніше від бензину, знижуючи навантаження на циліндропоршневу групу, двигун працює "м'якше" і тихіше.
Екологія. Вміст шкідливих речовин у викидних газах знижується в автомобілях з газовим обладнанням на 69%.
Безпека. Штатна система живлення піддається мінімальним переробкам, зберігаючи 100%-ну потужність
Витік газу менш пожежонебезпечний, ніж витік бензину. Рідке паливо, випаровуючись, протягом тривалішого часу створює вибухонебезпечну суміш із повітрям. Запалюється суміш бензину з повітрям в ширших межах (при нижчих і вищих концентраціях), ніж суміш газоповітряна;
Сучасні газові системи оснащені комплексною системою захисту;
Балон має запас міцності 2,6;
Подача газу автоматично припиняється у випадку обриву трубопроводу.
У сумі ці фактори забезпечують подвійну (і більше) економію експлуатаційних витрат, продовжують термін служби двигуна на 30-40%, масла й свічок - у два рази, і в результаті значно знижують ремонтні витрати. До того ж газ, всупереч широко розповсюдженій омані, не небезпечніший від бензину й абсолютно нешкідливий для навколишнього середовища. До того ж, оптимізація робочого процесу двигуна, що працює на газі дозволяє забезпечити максимальну потужність двигуна, при збереженні економічності й екологічних параметрів на високому сучасному рівні.